> Digital Skills: How to Develop and Evaluate CREDITS / ECTS: 130h / 5 ECTS DURATION: 10 weeks COORDINATOR: Glória Bastos (UAb) START: 2023-11-15 END: 2024-01-24 APPLICATIONS FROM: 2023-08-01 APPLICATIONS UNTIL: 2024-04-07 COST: 75€ For more information see: https://www.avoin.jyu.fi/en/courses-offered/digcompedu FRAMEWORK: Facilitating and Assessing Learners' Digital Competencies is a part of the course "Digitally Competent Educators". This module and the whole prgramme respond to educators' need for a set of digital competences specific to their profession, but focus is not only on technical skills. The aim is in the use of digital technologies to enhance and innovate education and training. Digitally Competent Educators short learning programme comprises three study modules which develop digital pedagogic competence in teaching and learning. This SLP is suitable for educators who work in all levels of education. The programme is internationally-oriented and open to interested students anywhere in the world. For more information see: https://www.avoin.jyu.fi/en/courses-offered/digcompedu/dce-study-modules RECIPIENTS: (Português) CAREER OPPORTUNITIES: (Português) ATTENDANCE CONDITIONS: (Português) GOALS: (Português) O trabalho desenvolvido no módulo pretende levar os participantes a considerar como as tecnologias digitais podem: • melhorar as estratégias de avaliação existentes, nomeadamente criando abordagens de avaliação inovadoras • ajudar a incorporar atividades de aprendizagem dinâmicas, que promovam o desenvolvimento de novas competências digitais dos alunos exigidas em diversas situações de aprendizagem. CONTENTS: Module 1 - Introduction to Digital Competences for Educators (FernUniversität in Hagen, Alemanha) Module 2 - Teaching and Learning with Digital Resources (Anadolu University, Turquia). Module 3 - Facilitating and Assessing Learners' Digital Competencies (Universidade Aberta, Portugal) SKILLS: (Português) Após a conclusão do curso, os participantes deverão ser capazes de: • melhorar as estratégias de avaliação existentes e criar abordagens de avaliação inovadoras; • projetar e implementar atividades de aprendizagem que geram dados para vários formatos de avaliação digital; • analisar e interpretar evidências sobre a atividade e o progresso dos alunos; • conceber cenários de aprendizagem para que os alunos saibam criar e atualizar estratégias de pesquisa pessoal; • apoiar os alunos a avaliar a credibilidade e confiabilidade das fontes de dados, informações e conteúdo digital • usar tecnologias digitais de formas inovadoras e transferir conhecimento para novas situações ASSESSMENT: (Português) A avaliação no módulo Facilitating and assessing learners’ digital competencies tem caráter individual e segue o princípio de avaliação contínua. Essa avaliação é baseada na participação dos fóruns (20%) e na elaboração de um e-portefólio ao longo do módulo que inclui as várias atividades e artefactos propostos (80%). O módulo destina-se a grandes audiências e por isso segue um modelo de avaliação baseado na interação entre os participantes, na avaliação automática e na avaliação por pares. APPLICATION: APPLICATION FORM (Click here!) LAST UPDATE: Friday September 8th, 2023